• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Communicatie
  6. The Lyceum and Public Culture in the Nineteenth-Century United States

The Lyceum and Public Culture in the Nineteenth-Century United States

Angela G Ray
Paperback | Engels | Rhetoric & Public Affairs
€ 33,45
+ 66 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Angela Ray provides a refreshing new look at the lyceum lecture system as it developed in the United States from the 1820s to the 1880s. She argues that the lyceum contributed to the creation of an American public at a time when the country experienced a rapid change in land area, increasing immigration, and a revolution in transportation, communication technology, and social roles.
The history of the lyceum in the nineteenth century illustrates a process of expansion, diffusion, and eventual commercialization. In the late 1820s, a politically and economically dominant culture--the white Protestant northeastern middle class--institutionalized the practice of public debating and public lecturing for education and moral uplift. In the 1820s and 1830s, the lyceum was characterized by organized groups in cities and towns, particularly in the Northeast and the Old Northwest (now the Midwest). These groups were established to promote debate, to create a setting for study, and to provide a forum for members' lecturing. By the 1840s and 1850s, however, most lyceums concentrated on the sponsorship of public lectures, presented for institutional profit as well as public instruction and entertainment. Eventually, lyceum lectures became a commercial enterprise and desirable platform for celebrities who wished to expand their incomes from lecturing.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
371
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780870137440
Verschijningsdatum:
29/06/2005
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 230 mm
Gewicht:
635 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 66 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.