• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Social and Environmental Disclosure by Chinese Firms

Yingjun Lu, Indra Abeysekera
Hardcover | Engels
€ 51,45
+ 102 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Given the increased social and environmental problems in China, this book looks into the social and environmental disclosure practices of socially responsible Chinese listed firms by constructing a stakeholder-driven, three-dimensional, disclosure index. The book contains a three-part study: the first part explores the current status of social and environment disclosure practices. The second part empirically examines the relationship between corporate social and environmental disclosure and various influencing factors (i.e. stakeholders' power and corporate characteristics). The third part empirically examines the link between corporate social responsibility (CSR) reporting (i.e. publishing a CSR report and the quality of the CSR report) and socially responsible reputation.

The book finds that the CSR report provided more stakeholder-relevant social and environmental disclosure than the annual report. It also finds that corporate characteristics such as firm size, profitability and industry classification are all statistically significant factors influencing the social and environmental disclosure of the Chinese firms studied. Shareholders significantly influenced firms' social and environmental disclosure, and creditors significantly influenced firms' disclosure related to their environmental performance. The final part of the study reports that publishing a CSR report and CSR reporting quality had a positive influence on firms' socially responsible reputations and that the CEO/chairman duality negatively influenced firms' socially responsible reputation.

This book will be of interest to those who are keen to learn more about corporate social responsibilities in the context of Chinese firms.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415740562
Verschijningsdatum:
6/03/2014
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 234 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 102 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.