• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Doing Ethics in Media

Theories and Practical Applications

Chris Roberts, Jay Black
Paperback | Engels
€ 122,45
+ 244 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The second edition of Doing Ethics in Media continues its mission of providing an accessible but comprehensive introduction to media ethics, with a grounding in moral philosophy, to help students think clearly and systematically about dilemmas in the rapidly changing media environment.

Each chapter highlights specific considerations, cases, and practical applications for the fields of journalism, advertising, digital media, entertainment, public relations, and social media. Six fundamental decision-making questions-the "5Ws and H" around which the book is organized-provide a path for students to articulate the issues, understand applicable law and ethics codes, consider the needs of stakeholders, work through conflicting values, integrate philosophic principles, and pose a "test of publicity." Students are challenged to be active ethical thinkers through the authors' reader-friendly style and use of critical early-career examples. While most people will change careers several times during their lives, all of us are life-long media consumers, and Doing Ethics in Media prepares readers for that task.

Doing Ethics

in Media is aimed at undergraduate and graduate students studying media ethics in mass media, journalism, and media studies. It also serves students in rhetoric, popular culture, communication studies, and interdisciplinary social sciences.

The book's companion website-doingethicsin.media, or www.doingmediaethics.com-provides continuously updated real-world media ethics examples and collections of essays from experts and students. The site also hosts ancillary materials for students and for instructors, including a test bank and instructor's manual.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
502
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138041110
Verschijningsdatum:
30/11/2021
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 254 mm
Gewicht:
866 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 244 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.