• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

All-Out for Victory!

Magazine Advertising and the World War II Home Front

John Bush Jones
Hardcover | Engels
€ 76,45
+ 152 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Following the attack on Pearl Harbor and the entry of the United States into World War II, many commercial advertisers and their Madison Avenue ad agencies instantly switched from selling products and services to selling the home front on ways to support the war. Ads by major manufacturers showcased how their factories had turned to war production, demonstrating their participation in the war and helping people understand, for instance, that they couldn't buy a new washing machine because the company was making munitions. Other ads helped civilians cope with wartime rationing and shortages by offering advice on how to make leftovers tasty, make shoes last, and keep a car in good working order. Ads also encouraged Victory Gardens, scrap collecting, giving blood, and (most important) buying War Bonds. In this book, Jones examines hundreds of ads from ten large-circulation news and general-interest magazines of the period. He discusses motivational war ads, ads about industrial and agricultural support of the war, ads directed at uplifting the morale of civilians and GIs, and ads promoting home front efficiency, conservation, and volunteerism. Jones also includes ads praising women in war work and the armed forces and ads aimed at recruiting more women. Taken together, war ads in national magazines did their part to create the most efficient home front possible in order to support the war effort.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
314
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781584657682
Verschijningsdatum:
1/05/2009
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
635 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 152 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.