Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les philosophies de l’Un — Dieu, esprit, matière, phallus, grand autre — ont fondé notre culture occidentale, mais ont aussi engendré de nombreux désastres. Plutôt que de tout focaliser sur un seul pôle, ne vaudrait-il pas mieux promouvoir une morale qui, jouant sur l’entre-deux de pôles opposés, favoriserait compromis, affrontements et harmonisations passagères ? Prôner une valeur en la corrélant de son antithèse — raison/intuition, sagesse/fantaisie, créativité/tradition, vie/mort — ne témoigne ni cynisme, ni volonté de neutralisation. Au contraire, seules ces rencontres paradoxales provoquent l’inattendu, voire l’inouï. Dans tous les domaines, cette contestation jubilatoire devrait suggérer de nouveaux modèles de vie, plus proches de la réalité ambivalente et imprévisible : un enseignement alliant connaissances et initiatives, des couples favorisant la complicité entre égaux, une politique en quête de médiations entre libéralisme et révolution, une spiritualité sans dogme, ouverte à de multiples recherches. Ces réformes ponctuelles, conciliant expériences vécues, libération de l’imaginaire et contrôle de la raison, pourraient ainsi, par contamination progressive, endiguer les rigidités, les absurdités et les injustices suscitées par la crise actuelle.