• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Informatica
  4. Computerwetenschappen
  5. Towards Better User Studies in Computer Graphics and Vision

Towards Better User Studies in Computer Graphics and Vision

Zoya Bylinskii, Laura Herman, Aaron Hertzmann
€ 74,95
+ 149 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Most research in computer graphics and image synthesis produces outputs for human consumption. In many cases, these algorithms operate largely automatically; in other cases, interactive tools allow professionals or everyday users to author or edit images, video, textures, geometry, or animation.

Online crowdsourcing platforms have made it increasingly easy to perform evaluations of algorithm outputs with survey questions like "which image is better, A or B?", leading to their proliferation in vision and graphics research papers. Results of these studies are often used as quantitative evidence in support of a paper's contributions. When conducted hastily as an afterthought, such studies can lead to an increase of uninformative, and, potentially, misleading conclusions. On the other hand, in these same communities, user research is underutilized in driving project direction and forecasting user needs and reception.

Increased attention is needed in both the design and reporting of user studies in computer vision and graphics papers towards (1) improved replicability and (2) improved project direction. This monograph focusses on these aspects, and an overview of methodologies from user experience research (UXR), human-computer interaction (HCI), and applied perception to increase exposure to the available methodologies and best practices are also presented. Foundational user research methods are included, (e.g., need finding) that are presently underutilized in computer vision and graphics research, but can provide valuable project direction. Also, further pointers to the literature for readers interested in exploring other UXR methodologies are given, and broader open issues and recommendations for the research community are described.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
64
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781638281726
Verschijningsdatum:
8/05/2023
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
104 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 149 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.