• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Economics of Creativity

Ideas, Firms and Markets

€ 105,45
+ 210 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Understanding the economic implication of creative individuals and firms is at the heart of the new economy and of related fields such as the economics of knowledge, the economics of science and innovation management. This book brings together a panel of theoretical and empirical contributions which address the generation of creative ideas and their transformation into products and services by firms or universities, as well as the interplay of those organizations in networks and markets.

The word 'creativity' has been used a great deal recently in relation to efforts to recover from the global financial crisis and re-launch economic activity. Little has been added to explain how and why an economic approach of creativity is useful and necessary. It is useful to understand how the most creative people work and think, and how to foster their creative productivity. It is useful to understand how organizations integrate and exploit creative ideas. It is useful to understand how market mechanisms can handle creativity and how policies must be adapted. It is necessary in the light of the recent economic crises that made innovation, invention and creativity the basis of a new industrialization and fuel for a new economic development.

This new book assesses the economic impact of creativity, defining the term and then going on to explore theoretically and practically the economic consequences of creativity through a range of themes including: creativity and evolutionary theories of technological change; creativity and organizational learning; creativity and technological policy; and creativity and economics of networks. This volume offers a rich source of inspiration and ideas for the pursuit of research which merges economic tradition and management perspectives.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
384
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138901278
Verschijningsdatum:
22/05/2015
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 210 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.