• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. The Economics, Concept, and Design of Information Intermediaries

The Economics, Concept, and Design of Information Intermediaries

A Theoretic Approach

Frank Rose
Paperback | Engels | Information Age Economy
€ 105,45
+ 210 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Internet provides an infrastructure that makes the steadily increasing amount of information accessible efficiently, quickly, and inexpensively. Closely connec- ted with this opportunity is the danger that the available information will over- charge the individual information seeker's capability to process the information and to judge its quality. In this situation, information intermediaries can take upon the role of an expert and a guarantor of quality similar to intermediaries in markets for physical goods or finances. Thus, information intermediaries can be a trust- worthy, information processing third party, mediating between information seekers and information sources. The current technological development has created information technologies that are capable to efficiently process large amounts of information. However, the pro- vision of intermediation services necessitates a thorough examination of the basic principles underlying the economics of information intermediaries as well as a sound foundation on information technologies. The present work by Frank Rose addresses the fundamental question concerning the economics of information intermediaries by means of an abstract model. The model focuses on services that concentrate on the search and mediation of information, and identifies the essential influencing factors of the intermediary's environment. The model is then employed to investigate the impact of environmental conditions on the information intermediary on the one hand, and the optimal strategy of the information intermediary as a reaction to environmental conditions on the other hand.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
266
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783790811681
Verschijningsdatum:
18/11/1998
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
399 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 210 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.