Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Based on historical incident, the play chronicles the first race riot in Los Angeles history: the 1871 lynching of 18 Chinese men by a mob of 500 "people from all nations." Tom Jacobson's fiercely theatrical retelling brings to light the remarkable, culturally diverse 19th-century Wild West town that exploded into the metropolis we know today. "THE CHINESE MASSACRE (ANNOTATED), Tom Jacobson's rousing new play, is like a fun day at Disneyland. Jacobson chronicles the 1871 lynching of 18 Chinese men by a mixed-race mob, historically considered to be Los Angeles's first race riot. Actors break the fourth wall by expounding on exposition and commentating on chaos, thus the 'annotated' in the title. With 14 astounding actors playing over 30 parts, the characters' contrapuntal conversations can be cacophonous, and the masterful dialects are sometimes unintelligible, but this hugely theatrical historical interpretation is an imaginative, sprawling epic that captivates and charms. With actors popping up and down like shooting gallery targets, gunfights, reenactments of the past, delicious historical tidbits, and clever, tongue-in-cheek dialogue, THE CHINESE MASSACRE (ANNOTATED) is a theatrical Frontierland - but better. You won't see mass murder, syphilis, and herb-induced abortions at the Happiest Place on Earth." -Tony Frankel, Los Angeles Theater "THE CHINESE MASSACRE manages to be emotionally moving and intellectually stimulating as well, but the emotional impact is mostly due to the sheer drama of its events rather than their presentation within Jacobson's play. This might be exactly what Jacobson intended. The (ANNOTATED) in the subtitle means that actors frequently stop the proceedings and speak from the sidelines directly to the audience, offering historical footnotes, candid confessions of the artistic license taken by the playwright, and comparisons of their own comments to the techniques employed by Brecht in his epic theater - which was designed to make spectators think about what's happening, at the expense of emotional reactions." -Don Shirley, L A Stage Times "THE CHINESE MASSACRE is a prodigiously researched, self-consciously Brechtian parable about what may be L A's first officially recorded race riot in 1871. A number of 'annotators' playfully interrupt the action to identify historical inaccuracies that have been interjected for the flow of the story - and, citing Brecht's style of epic theater, to prevent the play's larger ideas from being overpowered by our emotional reaction to various lynchings and other brutalities depicted on the stage. Those ideas swirl around the essences of ethnic bigotry that just seem to keep recycling themselves, like our race riots, as the decades roll by." -Steven Leigh Morris, L A Weekly