• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Blitz 1940-41

The Luftwaffe's Biggest Strategic Bombing Campaign

Julian Hale
Paperback | Engels | Air Campaign | nr. 38
€ 23,95
+ 47 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An illustrated history of how the Luftwaffe intended 'the Blitz' to knock Britain out of the war, emphasising the German point of view and detailing how Britain's defences and civilians responded.

The Blitz - the German 'blitzkrieg' of Britain's industrial and port cities - was one of the most intensive bombing campaigns of World War II. Cities from London to Glasgow, Belfast to Hull, and Liverpool to Cardiff were targeted in an attempt to destroy Britain's military-industrial facilities and force it out of the war.

Most histories of the Blitz concentrate on the civilian experience of 'life under the bombs' or the fighter pilots of the RAF but, in military terms, the Blitz was also the Luftwaffe's biggest and most ambitious strategic bombing campaign. Focusing on both sides, this book places particular emphasis on the hitherto under-represented Luftwaffe view of the campaign and looks at the new technology and tactics at its heart. From the innovative development of specialist night-fighters to the 'Battle of the Beams' that pitted German electronic navigation systems against British countermeasures, the Blitz demonstrated the effects of developing technology on aerial warfare.

Describing and analyzing the strategy, tactics and operations of both the Luftwaffe and the UK's air defences during the period between September 1940 and May 1941, author Julian Hale demonstrates that, for a variety of reasons, there was little chance of the Luftwaffe achieving any of its aims.

Using primary sources, spectacular original artwork, 3D diagrams and maps, this study shines a fresh light on how and why the world's first true strategic air offensive failed.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Illustrator(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
96
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 38

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781472857880
Verschijningsdatum:
15/08/2023
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
180 mm x 246 mm
Gewicht:
294 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 47 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.