• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Return to the Interactive Past

The Interplay of Video Games and Histories

Paperback | Engels
€ 35,00
+ 70 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A defining fixture of our contemporary world, video games offer a rich spectrum of engagements with the past. Beyond a source of entertainment, video games are cultural expressions that support and influence social interactions. Games educate, bring enjoyment, and encourage reflection. They are intricate achievements of coding and creative works of art. Histories, ranging from the personal to the global, are reinterpreted and retold for broad audiences in playful, digital experiences. The medium also magnifies our already complicated and confrontational relation with the past, for instance through its overreliance on violent and discriminatory game mechanics. This book continues an interdisciplinary conversation on game development and play, working towards a better understanding of how we represent and experience the past in the present.

Return to the Interactive Past offers a new collection of engaging writings by game creators, historians, computer scientists, archaeologists, and others. It shows us the thoughtful processes developers go through when they design games, as well as the complex ways in which players interact with games. Building on the themes explored in the book The Interactive Past (2017), the authors go back to the past to raise new issues. How can you sensitively and evocatively use veterans' voices to make a video game that is not about combat? How can the development of an old video game be reconstructed on the basis of its code and historic hardware limitations? Could hacking be a way to decolonize games and counter harmful stereotypes? When archaeologists study games, what kinds of maps do they draw for their digital fieldwork? And in which ways could we teach history through playing games and game-making?

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
200
Taal:
Engels
Geïllustreerd:
Ja

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789088909122
Verschijningsdatum:
21/12/2021
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 254 mm
Gewicht:
540 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 70 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.