Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Filosofie
  5. Practical Rationality, Learning and Convention

Practical Rationality, Learning and Convention

Essays in the Philosophy of Education

Christopher Winch
Hardcover | Engels | Anthem Studies in Wittgenstein
€ 201,45
+ 402 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The proposed volume covers Christopher Winch's work over a period of 37 years and illustrates four interconnected themes that have informed his thinking over that period. Writing from a Wittgensteinian perspective, Winch is primarily interested in applying Wittgenstein's general approach to philosophising to educational problems and puzzles of a variety of different kinds. Throughout the collection there is an emphasis on the complexity and subtlety of many of the philosophical problems associated with education, the importance of appreciating differences and the contestability of many educational judgements. Thus the volume starts with a section on rationality and argument and a discussion of some of the perplexities about the nature of literacy and whether it represents a cognitive 'leap forward' for the human race or whether it is more of an enabling technology. It is followed, in a reply to David Cooper, by an article that emphasises the importance of charitable interpretation in understanding reasoning and looks at some of the difficulties involved in understanding reasoning in informal contexts.

Winch's interest in rule-following and concept formation is the theme of the next few articles. Winch has long been interested in philosophical aspects of professional action and judgement. The third section of this book focuses on that preoccupation. Gilbert Ryle's ideas as well as Wittgenstein's have been a significant influence on this. This section closes with a discussion of the sense we can make of the claim that theoretical knowledge can inform agency in professional contexts. The fourth section gathers together seven papers on learning and training that Winch has published over the last 25 years. The overarching theme of this section is the highly variegated nature of the phenomena of learning and the difficulty of constructing a 'grand theory' of learning.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
270
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781839981913
Verschijningsdatum:
5/04/2022
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 402 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.