• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Politics Personified

Portraiture, Caricature and Visual Culture in Britain, C.1830-80

Henry Miller
Hardcover | Engels
€ 209,45
+ 418 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The remarkable popularity and cultural resonance of political likenesses in the Victorian period is the central theme of this book, which explores how politicians and publishers exploited new visual technology to appeal to a broad public. The first extensive study of the role of commercial imagery in nineteenth century politics, Politics Personified shows how visual images created and reshaped political identities, constructed political narratives and projected a favourable public image of politics and political actors. Furthermore, it offers fascinating insights into how politicians themselves negotiated their relationship with this imagery. Drawing on a vast and diverse range of sources, including prints, photographs, paintings, illustrations, banners, statues, medals and coins, this book highlights how and why politics was visualised, but also how these images were critically received and used.

Beginning with an examination of the visual culture of the 1832 Reform Act and the emergence of new visual technologies, the study investigates how Reformers, Conservatives and Radicals used portraiture to connect with supporters and build identity. The role of group portraiture in fashioning national reforming narratives and the presentation of MPs as independent representatives reiterates the importance of the image in any understanding of Victorian popular politics and political culture. The final part of the book examines how major politicians, including Lord Palmerston, William Gladstone and Benjamin Disraeli, interacted with mass commercial imagery.

The book will appeal to a broad range of scholars and students across political, social and cultural history, art history and visual studies, cultural and media studies and literature.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780719090844
Verschijningsdatum:
31/01/2015
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 236 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 418 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.