• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Politiek
  5. Perception and Misperception in International Politics

Perception and Misperception in International Politics

Robert Jervis
€ 69,45
+ 138 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This study of perception and misperception in foreign policy was a landmark in the application of cognitive psychology to political decision making. The New York Times called it, in an article published nearly ten years after the book's appearance, the seminal statement of principles underlying political psychology.

The perspective established by Jervis remains an important counterpoint to structural explanations of international politics, and from it has developed a large literature on the psychology of leaders and the problems of decision making under conditions of incomplete information, stress, and cognitive bias.

Jervis begins by describing the process of perception (for example, how decision makers learn from history) and then explores common forms of misperception (such as overestimating one's influence). Finally, he tests his ideas through a number of important events in international relations from nineteenth- and twentieth-century European history.

In a contemporary application of Jervis's ideas, some argue that Saddam Hussein invaded Kuwait in 1990 in part because he misread the signals of American leaders with regard to the independence of Kuwait. Also, leaders of the United States and Iraq in the run-up to the most recent Gulf War might have been operating under cognitive biases that made them value certain kinds of information more than others, whether or not the information was true. Jervis proved that, once a leader believed something, that perception would influence the way the leader perceived all other relevant information.

-- "Library Journal"

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
464
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780691056562
Verschijningsdatum:
21/11/1976
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Gewicht:
878 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 138 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.