Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cette suite de six nouvelles a pour cadre l’Italie, et pour protagonistes plusieurs « dames d’œuvres » en pèlerinage, une naine, deux abbés, un jeune homme vierge et scandinave... Simonne Jacquemard tire les ficelles de ce petit monde avec un humour d’où toute férocité n’est pas exclue, soit qu’elle nous montre Grégoire Ebraïm, ce Tartuffe « tout gonflé d’une vanité candide, d’un égoïsme pacifique, d’un amour tatillon, ingénieux, pour les mille variétés du bien-être » et « se voyant lui-même de loin, non sans attendrissement, s’acheminer, se profiler sur l’horizon de sa vie spirituelle, comme un vieux, un éternel premier communiant », soit qu’elle fixe au passage une des héroïnes d’Année Sainte : « Sa grande bouche, sa peau tachetée, sa haute silhouette en carton, donnaient à penser que les quatre maris qu’elle avait successivement mis au tombeau, étaient nantis d’inclinations bien mystérieuses lorsqu’ils l’avaient épousée ». Pourtant, certains personnages de Opera-Buffa ont leurs secrets, et peut-être ne jouent-ils si bien, à eux-mêmes et aux autres, la comédie que pour conjurer leur propre solitude, éluder une détresse inavouée... Ces personnages bouffons et pitoyables, ces petites scènes croquées sur le vif, nous font goûter à une Italie savoureuse, enfin débarrassée de ses volcans, de ses gondoliers, de ses ténors !