Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Iridescent Skin is the first of its kind multispecies ethnography on humans and white sharks, entangled through the practice of cage diving at the very end of New Zealand. It is based on an immersive field work of marine anthropologist Prof. Raj Sekhar Aich, and his friend, research assistant, and anthropologist Soosan Lucas, as they go in search of the elusive and mystified Great White Sharks of Foveaux Strait. This is not a shark book, although it revolves around sharks in the classical sense of the manner. It is also not merely an academic book, although it is based on detailed academic investigation. Neither is it an exploration of shark behaviour or ecology, although they are certainly part of it, and no, it is not even a book about shark attacks, although shark bites are featured here. It is, on the surface, a sensory narrative of human and white shark encounters, but beneath the ripples, it is a story of love: among humans, rivers, oceans, bricks, stones, and sharks. As Prof. Agust n Fuentes puts it, the book invites the reader along at the intersection of two sentient species, humans and white sharks. The book you hold in your hands, is an enticement into the experiential journey of a scholar, artist and narrator who starts out with the goal of appreciating or assessing a multispecies entanglement, but ends up traversing a tangle of personal, social, historical, ecological and perceptual water/land/species-scapes. This is an immersive multispecies anthropology.