• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. Inca Kola Zwischen Nationaler Identitat Und Hybriden Kulturen

Inca Kola Zwischen Nationaler Identitat Und Hybriden Kulturen

Werbediskurs, Konsumkultur Und Marketinggeschichte Eines Peruanischen Identitatssymbols, 1935-1999

Nina Harter
Hardcover | Duits | Studien zur Alltags- und Kulturgeschichte | nr. 34
€ 60,95
+ 121 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Nationalisiertes Marketing machte Inca Kola zum Identitatssymbol einer ganzen Nation: Ein Grossteil der peruanischen Bevolkerung bekundet mit dem Getrank seine Heimatverbundenheit - aufgrund mangelnder Alternativen dient der Konsum zunehmend sogar als Referenzkategorie zur Identitatskonstruktion. Diese emotionale Beziehung spiegelt sich auch im Konsumverhalten wider. Der Country-of-Origin-Effekt bescherte der Marke bis in die 1990er Jahre hinein einen grosseren Marktanteil als Coca-Cola. Nina Harter zeigt, wie wichtig ein Produkt - und ganz explizit auch sein Konsum - fur das Identitatsgefuhl sein kann.

Auf der Grundlage des Theoriebildungsansatzes Hybride Kulturen (Culturas hibridas) von Nestor Garcia Canclini, erganzt durch Arjun Appadurais Konzept The social life of things, arbeitet Harter die Einfluss- und Erfolgsfaktoren von Inca Kola auf die (moderne) nationale Identitat in Peru heraus. Sie erweitert die Forschung zu nationalisierten Produkten und identitatsstiftender Werbung damit um einen Beitrag mit lateinamerikanischem Schwerpunkt und hybrider Bevolkerungsstruktur.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
223
Taal:
Duits
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 34

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783515127943
Verschijningsdatum:
7/07/2020
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
170 mm x 239 mm
Gewicht:
5119 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 121 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.