• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

How We Think

Digital Media and Contemporary Technogenesis

N Katherine Hayles
Paperback | Engels
€ 33,95
+ 67 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"How do we think?" N. Katherine Hayles poses this question at the beginning of this bracing exploration of the idea that we think through, with, and alongside media. As the age of print passes and new technologies appear every day, this proposition has become far more complicated, particularly for the traditionally print-based disciplines in the humanities and qualitative social sciences. With a rift growing between digital scholarship and its print-based counterpart, Hayles argues for contemporary technogenesis--the belief that humans and technics are coevolving--and advocates for what she calls comparative media studies, a new approach to locating digital work within print traditions and vice versa.

Hayles examines the evolution of the field from the traditional humanities and how the digital humanities are changing academic scholarship, research, teaching, and publication. She goes on to depict the neurological consequences of working in digital media, where skimming and scanning, or "hyper reading," and analysis through machine algorithms are forms of reading as valid as close reading once was. Hayles contends that we must recognize all three types of reading and understand the limitations and possibilities of each. In addition to illustrating what a comparative media perspective entails, Hayles explores the technogenesis spiral in its full complexity. She considers the effects of early databases such as telegraph code books and confronts our changing perceptions of time and space in the digital age, illustrating this through three innovative digital productions--Steve Tomasula's electronic novel, TOC; Steven Hall's The Raw Shark Texts; and Mark Z. Danielewski's Only Revolutions. Deepening our understanding of the extraordinary transformative powers digital technologies have placed in the hands of humanists, How We Think presents a cogent rationale for tackling the challenges facing the humanities today.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
296
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780226321424
Verschijningsdatum:
5/06/2012
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.