• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Historic, Jean-Antoine Raveyre

photography

Hardcover | Engels
€ 25,00
+ 50 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving


Essay by Alexis Jakubowicz


Raveyre, Flash-Forward

The pictures Raveyre took after 2009 are in line with Michael Fried's project Contre la théâtralité : Du minimalisme à la photographie contemporaine. The inaugural work of Raveyre's modernism, if one may call it that way, is a tribute to Jackson Pollock's art, also celebrated by Clement Greenberg and Michael Fried. With The End (2009), used as the book cover, the photographer shows that he can meet the requirements of frontality in a Euclidean space. Rosalind Krauss suggested that the flatness in Pollock's paintings was a result of the interlacing lines denying the relation between the figure and the content and preventing the corporeal projection of the spectator. Krauss believes that Pollock's paintings convey literal impenetrability. Jean-Antoine Raveyre produces the same effect by taking dripping in the depth of a setting. It is almost impossible to figure out that the drips of paint in The End are really painted in three dimensions. The photographer could have obtained the same result by projecting the paint on a glass plate, and photographed the scene through the glass plate. But he did net, because he is a virtuoso, blocking the spectator's look in the conditions required by Modernism, while solving frontality in space with however four meticulous exceptions : the projections, if one looks closer, are behind the character, the globe on the shelf on the left, the skull, and the key on the right. These suspended objects challenge Greenberg's theory that leaves out in principle the meeting of arts. For Greenberg, who sought to define kitsch, Painting and Sculpture must be based on specific qualities - flatness for Painting, and volume for Sculpture. With The End, not only does Raveyre introduce Painting in the space of Sculpture, but he does it with a photographic intention. He contravenes the prescriptions of Modernism white reproducing its effects.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
76
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782916373515
Verschijningsdatum:
23/09/2011
Uitvoering:
Hardcover
Afmetingen:
300 mm x 240 mm
Gewicht:
730 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 50 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.