• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

De HX factor

Waarom het beter is om mensen geen ‘resources’ te noemen en nog 99 ideeën om organisaties menselijker te maken.

Hans Van der Heijden, Ronald Meijers
Hardcover | Nederlands
€ 58,95
+ 117 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Human resources – menselijke grondstoffen…. Wat een gruwelijke term. Het gedachtegoed van Human

Resources Management (HRM) stamt uit het midden van de jaren tachtig en is gebaseerd op beheersing

van de mens als productiefactor via planning en controle. We zijn 35 jaar verder, maar in de meeste

organisaties is deze visie nog steeds dominant.



HRM moet veranderen in Human Experience Management – HXM – en zelf de leiding nemen over deze

transformatie. Daarvoor reiken de auteurs in De HX Factor zo’n 99 praktische en soms revolutionaire

ideeën aan in een gloedvol betoog om organisaties menselijker te maken. Niet alleen omdat het deugt –

organisaties zijn tenslotte groepen mensen die samen een doel proberen te bereiken – maar ook omdat het

werkt. Menselijke organisaties zijn namelijk gezonder, duurzamer, geliefder, lerender en succesvoller.



De HX Factor is een unieke bundeling van expertise en voorbeelden uit de praktijk van adviseurs

van Deloitte Human Capital, een leidende consulting firma in Nederland en daarbuiten.



De auteursopbrengsten van dit boek gaan naar de Stichting Lezen en Schrijven.



- Het is de hoogste tijd voor dit boek. Organisaties moeten leren hun eigen mensen centraal te stellen.

Human Experience in plaats van Human Resources als leidraad voor het creëren van gezonde en

succesvolle organisaties. Het boek geeft op een veelheid van terreinen, zoals leren en ontwikkelen, belonen

en veranderen, concrete handvatten voor mensgerichte organisaties. Een belangrijk boek voor iedereen

die organisaties weer menselijker wil maken. Jaap Winter, hoogleraar Ondernemingsrecht, Corporate

Governance en Gedrag, VU Amsterdam; partner bij Phyleon.



- De ruim dertig (!) auteurs schetsen een inspirerende, uitdagende, maar vooral menselijke visie op de

mens in organisaties. Dit mooi vormgegeven boek met aansprekende praktijkvoorbeelden gaat zeker

een bijdrage leveren aan de noodzakelijke omwenteling van Human Resource Management naar Human

Experience Management! Raymond van Hattem, directeur HRM ProRail



- De moderne mens verlangt van werk net zoveel als van liefde, dus het is nu tijd onze organisaties te

humaniseren. Dit boek is een aanrader voor een ieder die is begaan met de toekomst van werk, welzijn

en geluk. Lucas van Wees, directeur HRM Universiteit van Amsterdam en President European

Association for People Management (EAPM)



- Wat een originele titel, De HX Factor! Als HRM-directeur ga ik voor HXM in plaats van HRM. Dit boek is een

aanwinst, leest prettig en biedt handzame, inspirerende tips. Jolanda Sappelli, directeur HRM ASR

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
150
Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789462156340
Verschijningsdatum:
24/01/2020
Uitvoering:
Hardcover
Afmetingen:
223 mm x 227 mm
Gewicht:
1421 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 117 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.