• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Current Issues in Political Marketing

Jennifer Lees-Marshment, Walter W Wymer Jr
Hardcover | Engels
€ 290,45
+ 580 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Explore the increased need for marketing within the political arena

Current Issues in Political Marketing presents up-to-date theory and research findings from academics working in political science, advertising, and management, and guidance from successful practitioners who know what it takes to make a nonprofit organization stand out in a crowd. The book presents the latest thinking on marketing issues and the consequences of political marketing, including insights into current British politics that can easily be applied to democratic countries. It will help you develop strategies that make effective use of limited resources as nonprofit organizations face greater competition for reduced government funding.

Current Issues in Political Marketing addresses the ethical and practical difficulties in implementing traditional business approaches into the political and public arena. Political parties, the media, universities, local governments, charities, and legislatures are all adopting tools of marketing intelligence to understand their market needs and demands. This unique book examines how to adapt marketing to politics, including which marketing tools and concepts can be successfully transferred, and looks at the advantagesand problemsthat political marketing can bring.

Topics examined in Current Issues in Political Marketing include:
  • political frames
  • agenda setting
  • voter attitude
  • public-policy marketing
  • change management
  • relationship marketing
  • voter disengagement
  • party identification
  • market orientation
  • product anatomy
  • branding
  • segmentation
  • and much more!

Current Issues in Political Marketing is a valuable resource for directors and managers of nonprofit and charitable organizations, and for academics working in nonprofit management and social work.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780789024374
Verschijningsdatum:
12/05/2006
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
158 mm x 215 mm
Gewicht:
703 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 580 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.