• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Culture-Led Urban Regeneration in South Korea

Culture-Led Urban Regeneration in South Korea

Milyung Son
Paperback | Engels | Sociology
€ 52,95
+ 105 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

There is a continuing academic and policy interest in the potential for culture-based urban regeneration across the world. Such regeneration is intended to attract investment, re-imagine spaces and create employment, business and urban planning opportunities. This book seeks to examine the use of culture and arts in the urban regeneration sphere of South Korea. Specifically, a one-year-long cultural event (Culture City of East Asia) is used as a case study for exploring wider debates around and understandings of the relationships between culture-led urban regeneration initiatives and the impacts on communities in South Korea.


Despite the proliferation of culture-led initiatives aiming to tackle broad social issues, there is a lack of in-depth research into the efficacy of such urban regeneration. Previous researches have asked such questions as: What benefits can cultural elements (e.g. mega-events or signature buildings) bring into a city? What is the role of culture in economic development (e.g. tourism and internal investment)? What is the economic value of cultural goods and services?


This is not to say that such questions should be the only concerns in assessing a culture-led urban regeneration strategy. However, the evaluation process of culture-led regeneration frequently fails to ask questions about the impact on human communities: Are cultural resources being used to spread culture, or just to focus on economic development? Are cultural initiatives like mega-events being used to benefit local citizens? How can residents shape a culture-led regeneration strategy? This book is intent on examining residents' opinions and perspectives about culture-led urban regeneration. It recognizes how culture-led regeneration schemes interact with local communities, focusing on the actual views of local people rather than being coldly theoretical.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
142
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781648892998
Verschijningsdatum:
15/07/2021
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
199 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.