• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Geschiedenis
  4. Oorlog
  5. Culture and Propaganda in World War II

Culture and Propaganda in World War II

Music, Film and the Battle for National Identity

John Morris
€ 271,45
+ 542 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The wartime period in Britain is now seen as an extremely fertile period of British creativity in music, film and art. Often, these projects were funded and supported by the government, who saw its role as a custodian of British culture, and by extension, of British values, at a time when those values seemed under great threat. In the late thirties the Nazi Party had stressed the superiority of Germanic culture and the promotion of Richard Wagner and Carl Orff was central to Hitler's cultural program. In Britain, the War Office under Winston Churchill chose to promote Edward Elgar and Hubert Parry, but also to appropriate and 'de-Nazify' Ludwig van Beethoven- whose Fifth Symphony was used extensively in wartime broadcasts and has since become synonymous with VE Day. Meanwhile, the work of Ralph Vaughn Williams, whose music was commissioned by Powell and Pressburger for use in 49th Parallel, reclaimed a particularly English past stretching back to the Tudors.
While artists such as John Piper, Eric Ravillious and Evelyn Dunbar produced works specifically commissioned by the state which were intended to commemorate and glorify Britain, the British Council and the BBC played an active role in commissioning and broadcasting their musical equivalents. In film, Humphrey Jenning's documentaries were designed to further push the wartime agenda, along with films produced by Ealing Studios. Here, John Morris assesses the history of this body of work, shedding new light on the period. A cultural history of music in wartime based on detailed archival research, Culture and Propaganda in World War II is essential reading for historians of the period, musicians, film scholars and propaganda analysts.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 64

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781780763972
Verschijningsdatum:
18/12/2013
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
142 mm x 218 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 542 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.