• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Creating a New Management University

Tracking the Strategy of Singapore Management University (SMU) in Singapore (1997-2019/20)

Howard Thomas, Alex Wilson, Michelle P Lee
Hardcover | Engels
€ 259,45
+ 518 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book provides an in-depth exploration of one of the most significant success stories of the development of an entrepreneurial university in recent times as well as its role within society and the economy. Written by leading business school Dean and scholar, Howard Thomas, and Alex Wilson and Michelle Lee, the book tracks the genesis of the idea of a third local university in Singapore to its fruition as Singapore Management University (SMU). It provides important insight and lessons for senior university and business school leaders, as well as regional and national governments.

The increasing emphasis on the importance of innovative, entrepreneurial universities for social and economic growth has prompted this review of the strategy and impact of SMU. The book addresses the strategic evolution of SMU itself, from its origins as a single business school, into a multi-school, social science-focused school of management. It examines whether it has fulfilled its promise as an entrepreneurial university and a change agent in the context of Singapore's strong economic growth and educational strategy. More broadly, it explores how investment in education, and entrepreneurial universities such as SMU, can facilitate and enhance economic growth.

University leadership teams, policy analysts, faculty and students of entrepreneurship education, education management and policy in general, and business education in particular, will find this book an invaluable insight into building a genuinely entrepreneurial university.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
334
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367862404
Verschijningsdatum:
4/07/2022
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
680 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 518 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.