• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cheap Modernism

Expanding Markets, Publishers' Series and the Avant-Garde

Lise Jaillant
€ 133,45
+ 266 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The first sustained account of cheap series of reprints that transformed literary modernism from a little-read movement into a mainstream phenomenon
We often think of Mrs Dalloway or A Portrait of the Artist as a Young Man as difficult books, originally published in small print runs for a handful of readers. But from the mid-1920s, these texts and others were available in cheap format across Europe. Uniform series of reprints such as the Travellers' Library, the Phoenix Library, Tauchnitz and Albatross sold modernism to a wide audience - thus transforming a little-read "highbrow" movement into a popular phenomenon. The expansion of the readership for modernism was not only vertical (from "high" to "low") but also spatial - since publisher's series were distributed within and outside metropolitan centres in Britain, continental Europe and elsewhere. Many non-English native speakers discovered texts by Joyce, Woolf and others in the original language - a fact that has rarely been mentioned in histories of modernism. Drawing on extensive work in neglected archives, Cheap Modernism will be of interest to all those who want to know how the new literature became a global commercial hit.

Key Features
The first account of European reprint series that sold modernism to a wide, international public at the beginning of the twentieth centuryDraws on extensive work in neglected publishers' archivesSheds new light on the relationship between publishers and major modernist writers (including Virginia Woolf, T. S. Eliot, James Joyce and Wyndham Lewis)Prompts a rethinking of modernist institutions, away from small presses and little magazines and towards large-scale publishing enterprises

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
184
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781474417242
Verschijningsdatum:
17/04/2017
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 236 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 266 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.