• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Informatica
  4. Software
  5. Building Virtual Reality with Unity and Steam VR

Building Virtual Reality with Unity and Steam VR

Jeff W Murray
Hardcover | Engels
€ 265,95
+ 531 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The golden age of virtual reality is here; take the first step into V.R. programming and development with Jeff W. MurrayBuilding Virtual Reality with Unity and SteamVR. Murray explores some of the topical issues surrounding virtual reality; including V.R. sickness, telepresence, performance issues and practical ways to diminish these detrimental effects to make a more comprehensive experience. Building Virtual Reality also grants readers a hands-on approach with the Unity game engine and programming. The example projects and sample C# code found in the text are compatible with all SteamVR supported virtual reality head mounted displays that are currently available. This text is the essential survival guide to VR and VR development for any reader.

Author Bio:

Jeff W. Murray

has written two books: Game Development for iOS with Unity3D, C# Game Programming Cookbook for Unity3D, both published by CRC Press. In his game development career spanning over 14 years, he has worked with some of the world Murray

Key features:

  • Discusses some of the key issues facing virtual reality and provides helpful tips for making better V.R. experiences.
  • Develop V.R. applications with practical examples geared to work with both the Oculus Rift and HTC Vive, as well as open source virtual reality (OSVR) headsets like the HDK.
  • Find out how to build both standing and seated experiences.
  • Tips on optimizing performance with the Unity Profilers.
  • Explore examples specifically for HTC Vive Controllers and picking up and throwing physics objects, including haptic feedback.
  • Discover how to build user interfaces for virtual reality, as well as discussing some best practices for V.R. based user interface design.
  • Written by a games industry veteran who has been a V.R. developer since the first Oculus development kit.
  • Specificaties

    Betrokkenen

    Auteur(s):
    Uitgeverij:

    Inhoud

    Aantal bladzijden:
    296
    Taal:
    Engels

    Eigenschappen

    Productcode (EAN):
    9781138051249
    Verschijningsdatum:
    7/06/2017
    Uitvoering:
    Hardcover
    Bestandsformaat:
    Genaaid
    Afmetingen:
    163 mm x 241 mm
    Gewicht:
    716 g
    Standaard Boekhandel

    Alleen bij Standaard Boekhandel

    + 531 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
    MUST-HAVES

    Hier bloeit iets

    Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
    MUST-HAVES
    Hier bloeit iets
    AANGERADEN

    Onze cadeautips

    voor Moederdag
    AANGERADEN
    Onze cadeautips voor Moederdag
    MOEDERDAG ACTIE

    Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

    bij een Vivlio e-reader
    MOEDERDAG ACTIE
    Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
    Standaard Boekhandel

    Beoordelingen

    We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.