Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Carole Maso's stunning, erotic fourth novel chronicles the dark, irresistible adventures of an American writer named Catherine who has come to France to live. Set into motion by a single act of abandonment-Catherine's lover of ten years has left her-she falls deeper and deeper into an irretrievable madness. With passionate abandon and detachment Catherine pursues her own destruction. Forcing the boundaries of identity and the limits of her eroticism, she enters a series of blinding sexual encounters with a poet, a fascist, a young Arlesian woman, a fireman, and three thieves. Eerily she splits herself in two so that she is both the one who watches and the one who is watched, creator and creation, author and character, as she observes herself from afar "And I would like to help her, " the one who watches says, "but I can't." Finally she meets Lucien, the solitary, cynical, beautiful man with long hair who looks as though he has "stepped out of an unmade film by the dead Truffaut, " and through this mysterious, doomed, bittersweet liaison Catherine makes one last attempt to halt her decline through the redemptive act of story-telling. She begins to invent the story of their lives, telling it to him half in English, half in French, joining their solitudes for a moment before losing forever her belief that the shapely, hopeful prospects of narrative make sense of expenence. "She notices how everything is given up or taken away" as she loses the power of the imagination or memory or the body to console, and finally of language to convey meaning. This mesmerizing drama of sex, betrayal, and dissolution with its shattering inevitable conclusion is played out against the dazzling backdrop of the beautiful, indifferent Cote d'Azur in summer. Written in a dwindling lexicon with a simple, warped musicality, The American Woman in the Chinese Hat is a dark, uncompromising, seductive work of art.