Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Modernist Enterprise

French Elites and the Threat of Modernity, 1900-1940

Marjorie A Beale
Hardcover | Engels
€ 128,95
+ 257 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

For the tradition-bound French elites of pre-World War I and the interwar period, modernity presented itself as a series of questions about France's place in a newly competitive industrial world and about their positions as the leaders and managers of a mass society. What was the optimal form of governance in a mass democracy? What would be the new roles of elites? How could public opinion best be shaped and regulated? And, above all, how could France preserve its cultural identity against an onslaught of foreign influences?

This book differs from much of the existing literature of modernity in its attention to a variety of individuals who are not generally recognized as major intellectual figures in their own right, or even as notable representatives of important scientific, philosophical, or aesthetic tendencies. Instead, the author deals with the ways ideas were transmitted within the French elite, and how they were transformed to suit the needs of their users once they were taken up in settings outside the immediate precincts of official high culture and the inner circle of the Parisian avant-garde.

The book analyzes the elites' response to a series of challenges to the old order: the establishment of mass democracy, the new role of workers and the middle classes in shaping public opinion, burgeoning technological possibilities, and, most importantly, the rise of American-style consumer capitalism. The author shows how business and commercial elites tried simultaneously to appropriate and divert these new forces, balancing tradition with a cautious acceptance of various elements of modernity. The author explores this terrain by focusing on the changing character of advertising, the evolution of the French press, the growth of scientific management, the role of the Social Catholic movement in opening up different kinds and channels of mass communication, and the development of ideas of state planning and industrial rationalization.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
248
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780804735117
Verschijningsdatum:
1/01/2000
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
150 mm x 224 mm
Gewicht:
467 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 257 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.