Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Sportmarketingcommunicatie

Wim Lagae
Paperback | Nederlands
€ 41,87
+ 83 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

De wereld van sport, marketing en communicatie verandert volop. Zo is de transformatie van zowel sportsponsoring als sponsorwerving nauwelijks bij te benen. En waar kunnen we crowdfunding of ambush marketing situeren in het marketinglandschap? Waarom moet een eigentijdse sportsponsor tegelijk inzetten op zowel conversatie-, belevenis- als terugverdiensponsoring? Niet alleen het (ver)kopen van sportsponsoring, maar ook (en vooral) de conversatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven sponsormanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het kopen van sportsponsoring, maar evenzeer in de integratie ervan in conversatie- en belevenismarketing. Tot slot mag een onderzoek naar de terugverdien- en andere effecten, én naar de timing van stopzetting van sportsponsoring, niet ontbreken in zijn of haar takenpakket.



Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein van het (ver)kopen en activeren van sportsponsoring. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een hoeveelheid unieke sportcases. Waarom ‘redbulliseert’ topsport? Hoe moet een lokale volleybalclub zich optimaal verkopen tegenover bestaande en kandidaatsponsors? Waarom veranderde sponsor Rabobank zijn strategie na het bruuske afscheid als wielersponsor? Wat zijn de tien geboden van de nieuwe sponsorcultuur? Al deze kwesties en meer komen aan bod in de geactualiseerde herdruk van Sportmarketingcommunicatie.



Prof. Wim Lagae volgt de woelige sportbusiness op de voet. Hij is als sportmarketeer verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de KU Leuven Campus Antwerpen. Hij doceert ‘Marketing en communicatie in de sport’ aan de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven en is gastdocent sportmarketing aan de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidsweten- schappen van de UGent.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
333
Taal:
Nederlands
Geïllustreerd:
Ja

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789054724063
Verschijningsdatum:
30/04/2018
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
174 mm x 235 mm
Gewicht:
698 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 83 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.