Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Schubert in the European Imagination, Volume 1

The Romantic and Victorian Eras

Scott Messing
Hardcover | Engels | Eastman Studies in Music | nr. 40
€ 201,45
+ 402 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How Franz Schubert and his compositions were viewed in nineteenth-century European criticism, literature, and the visual arts, from Schumann to George Eliot to Whistler.

In Schubert in the European Imagination, Volume 1: The Romantic and Victorian Eras, Scott Messing examines the historical reception of Franz Schubert as conveyed through the gendered imagery and language of nineteenth- and early twentieth-century European culture.
The concept of Schubert as a feminine type vaulted into prominence in 1838 when Robert Schumann described the composer's Mädchencharakter ("girlish" character), by contrast to the purportedly more masculine, more heroic Beethoven. What attracted Schumann to Schubert's music and marked it as feminine is evident in some of Schumann's own works that echo those of Schubert's in intriguing ways.
Schubert's supposedly feminine quality acted upon the popular consciousness also through the writers and artists -- in German-speaking Europe but also in France and England -- whose fictional characters perform and hear Schubert'smusic. The figures discussed include Musset, Sand, Nerval, Maupassant, George Eliot, Henry James, Beardsley, Whistler, Storm, Fontane, and Heinrich and Thomas Mann.
Over time, Schubert's stature became inextricably entwinedwith concepts of the distinct social roles of men and women, especially in domestic settings. For a composer whose reputation was principally founded upon musical genres that both the public and professionals construed as most suitable for private performance, the lure to locate Schubert within domestic spaces and to attach to him the attributes of its female occupants must have been irresistible.
The story told is not without its complications, as this book reveals in an analysis of the response to Schubert in England, where the composer's eminence was questioned by critics whose arguments sometimes hinged on the more problematic aspects of gender in Victorian culture.

Scott Messing is Charles A. Dana Professor of Music at Alma College, and author of Neoclassicism in Music (University of Rochester Press, 1996).

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
343
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 40

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781580462334
Verschijningsdatum:
30/09/2006
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 236 mm
Gewicht:
703 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 402 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.