Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Heineken en Afrique

une multinationale décomplexée

Michel Olivier van Beemen
Paperback | Frans
€ 20,00
+ 40 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving


Heineken en Afrique


Une multinationale décomplexée


Une enquête choc sur les méthodes des grandes multinationales en Afrique

Heineken est l'un des fleurons de l'industrie néerlandaise. Présente dans 170 pays, l'entreprise est un symbole de la mondialisation galopante et du capitalisme triomphant.

Après cinq années d'une enquête qui l'a conduit à mener quatre cents entretiens dans douze pays africains et à consulter des centaines de documents émis par l'entreprise elle-même, Olivier van Beemen met en évidence les pratiques d'une multinationale dans une partie du monde où les États sont souvent défaillants. Il détaille les méthodes de Heineken pour y réaliser des profits bien supérieurs à sa moyenne mondiale, tout en prétendant participer au développement économique du continent africain.

Cet ouvrage remet en cause la légende dorée construite par Heineken et brise le mythe d'une entreprise vertueuse et soucieuse de développement durable. L'auteur montre comment la firme a pu rester en place dans de très nombreux pays africains malgré la décolonisation et les guerres civiles, parfois au prix d'implications douteuses (apartheid sud-africain, génocide au Rwanda). Heineken a tiré profit de l'absence de réglementations en matière de marketing, de santé ou de normes environnementales, et ceci sans jamais tenir compte des dommages causés par l'abus d'alcool aux économies et aux sociétés dans lesquelles l'entreprise opère.


« Il n'y a jamais eu de livres critiques sur Heineken. Nous n'aimons pas ça. »


Jean-François van Boxmeer, P.D.G. de Heineken

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
301
Taal:
Frans

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782374250885
Verschijningsdatum:
30/08/2018
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
160 mm x 230 mm
Gewicht:
102 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 40 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.