Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It's difficult to imagine Franz Liszt performing in Peoria, but his contemporary and foremost rival, Sigismund Thalberg, did just that. During the mid-nineteenth century, Americans in more than a hundred cities--from Portland, Maine to Dubuque, Iowa to Mobile, Alabama--were treated to performances by some of Europe's most celebrated pianists. From Paris to Peoria deftly chronicles the visits of five of these pianists to the America of Mark Twain. Whether performing in small railroad towns throughout the Midwest or in gold-rush era California, these five charismatic pianists--Leopold de Meyer, Henri Herz, Sigismund Thalberg, Anton Rubinstein, and Hans von Bülow--introduced many Americans to the delights of the concert hall. With humor and insight, R. Allen Lott describes the glamour and the drudgery of the touring life, the transformation of American audiences from boisterous to reverent, and the establishment of the piano recital as a viable artistic and financial enterprise. Lott also explores the creative and sometimes outlandish publicity techniques of managers seeking to capitalize on prosperous but uncharted American markets. The result of extensive archival research, From Paris to Peoria is richly illustrated with concert programs, handbills, caricatures, and maps. A companion website, www.rallenlott.info, includes a comprehensive list of repertoires and itineraries, audio music examples, and transcriptions of selected primary sources. Certain to delight pianists, musicologists, and historians, From Paris to Peoria is an engaging, thoroughly researched, and often funny account of music and culture in nineteenth-century America.