Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Wiskunde & Statistiek
  5. Essential Mathematics for Games and Interactive Applications

Essential Mathematics for Games and Interactive Applications

James M Van Verth, Lars M Bishop
Hardcover | Engels
€ 141,95
+ 283 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Expert Guidance on the Math Needed for 3D Game Programming
Developed from the authors' popular Game Developers Conference (GDC) tutorial, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, Third Edition illustrates the importance of mathematics in 3D programming. It shows you how to properly animate, simulate, and render scenes and discusses the mathematics behind the processes.

New to the Third Edition
Completely revised to fix errors and make the content flow better, this third edition reflects the increased use of shader graphics pipelines, such as in DirectX 11, OpenGL ES (GLES), and the OpenGL Core Profile. It also updates the material on real-time graphics with coverage of more realistic materials and lighting.

The Foundation for Successful 3D Programming
The book covers the low-level mathematical and geometric representations and algorithms that are the core of any game engine. It also explores all the stages of the rendering pipeline. The authors explain how to represent, transform, view, and animate geometry. They then focus on visual matters, specifically the representation, computation, and use of color. They also address randomness, intersecting geometric entities, and physical simulation.

An Introduction to Creating Real and Active Virtual Worlds
This updated book provides you with a conceptual understanding of the mathematics needed to create 3D games as well as a practical understanding of how these mathematical bases actually apply to games and graphics. It not only includes the theoretical mathematical background but also incorporates many examples of how the concepts are used to affect how a game looks and plays.

Web Resource
A supplementary website contains a collection of source code, supporting libraries, and interactive demonstrations that illustrate the concepts and enable you to experiment with animation and simulation applications. The site also includes slides and notes from the authors' GDC tutorials.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
624
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781482250923
Verschijningsdatum:
26/08/2015
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
193 mm x 236 mm
Gewicht:
1247 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 283 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.