Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Business Without Boundary

The Story of General Mills

James Gray
Paperback | Engels
€ 101,95
+ 203 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Business Without Boundary was first published in 1954. Minnesota Archive Editions uses digital technology to make long-unavailable books once again accessible, and are published unaltered from the original University of Minnesota Press editions.

The firm of General Mills is probably best known to millions of people as the maker of Gold Medal Flour and as the progenitor of that first lady of the kitchen and the airwaves, Betty Crocker. But, although its greatest fame is as a flour miller, the company engages in a host of other activities that attest to the foresight and creative thinking of its executives. In fact, the sky seems to be the only limit as the company extends its sights upward in Operation Skyhook, a United States navy research project for which General Mills makes and launches into the stratosphere giant plastic balloons.

James Gray relates not only the history of General Mills since its founding in 1928 but also the background of the major companies that merged to form the larger corporation: the Washburn Crosby Company of Minneapolis, the Sperry Company of San Francisco, the Kell group of Texas and Oklahoma mills, and the Larrowe Milling Company of Detroit.

Anyone interested in advertising and promotion will find fascinating the accounts of the early successes in radio advertising, including the first use of singing commercials and the phenomenal rise of Betty Crocker (voted the second best-known woman in America!) The scientific and technical research that is a cornerstone of the modern corporation is described in detail, as is the development of the products control method, a General Mills innovation now widely adopted in industry.

For those curious to understand how business expands, for those interested in a close-up of industrial leaders, for anyone who wants to sharpen his view of America at work, this is an important book.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
397
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780816660018
Verschijningsdatum:
27/10/1954
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 203 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.